Super Mario Odyssey od Activision? Vicarious Visions tworzyło podobno Donkey Konga

Najnowsze doniesienia sugerują, że studio Activision Vicarious Visions współpracowało z Nintendo nad kolejnym Donkey Kongiem. Projekt ostatecznie został jednak anulowany.

Nowy materiał na kanale znanego insidera Liama Robertsona przedstawił nieco szczegółów na temat poprzednich projektów Activision, które ostatecznie nie doszły do skutku. Wśród nich znajdował się chociażby Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Vicarious Visions planowało w pewnym momencie odświeżyć kolejną grę z marki THPS, ale Activision nie przyjęło ich propozycji.

Nie był to jednak jedyny projekt studia. Po wprowadzeniu postaci z Nintendo do Skylanders SuperChargers Vicarious Visions podjęło dalszą współpracę z japońskim wydawcą. Jej celem było stworzenie kolejnej odsłony Donkey Konga. Według fanowskiej strony DK Vine, w grę tę mocno zaangażowany był Shigeru Miyamoto, nadając jej odpowiedni kierunek i pomagając deweloperom.

Reklama

Nowy Donkey Kong miał przypominać bardziej Super Mario Odyssey i co najważniejsze, oferować rozgrywkę w 3D. Podczas gdy we wcześniejszych odsłonach serii skupialiśmy się głównie na skakaniu po lianach, tutaj poruszanie się po mapie miało odgrywać znacznie większą rolę. Planowano w rezultacie Donkey Konga w zupełnie nowych standardach, które Nintendo wyznacza swoimi platformówkami.

Ostatecznie projekt ten nie zaszedł bardzo daleko i został anulowany w 2016 roku, po pół roku sugestii i pomysłów ze strony Vicarious Visions i Nintendo. Decyzja ta podobno przyczyniła się bezpośrednio do odejścia ze studia ich założycieli. Karthik i Guha Bala zrezygnowali z dalszego rozwoju swojej firmy i założyli Velan Studios, które stworzyło później Mario Kart Live: Home Circuit.

Podobnie jak w przypadku Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4, powodem takiego obrotu wydarzeń i decyzji Activision było Call of Duty. Wydawca postanowił w dużym stopniu zaangażować Vicarious Visions w swój shooter i zrezygnować z innych projektów. Zbliżający się debiut Modern Warfare 2019 i nowa era Call of Duty mogła wymagać jeszcze więcej zasobów Activision, niż oryginalnie nam się wydawało.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mario Bros. | Activision
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy