Zmarł Matthew Shell, doświadczony lider LucasArts

Matthew Shell, wieloletni pracownik studia LucasArts, zmarł w wyniku ataku serca na początku tego tygodnia. Informację o jego śmierci przekazał Geoff Keighley z The Game Awards za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Shell przez ponad 20 lat był kluczową postacią w LucasArts (obecnie Lucasfilm Games), gdzie miał znaczący wpływ na każdą ważną premierę gier tego studia w ciągu ostatnich dwóch dekad. Ostatnio pracował nad grą Star Wars: Jedi Survivor z 2023 roku, pełniąc funkcję dyrektora ds. marketingu marki.

Geoff Keighley w swoim wpisie wspomniał: "Matt był niesamowitą osobą o wielkim sercu - był życzliwy, lojalny, pracowity i zawsze zabawny. Przynosił uśmiech na każde spotkanie".

Reklama

Hołd zmarłemu oddali również inni przedstawiciele branży. Ray Almeda, globalny lider PR w EA, wyraził smutek po stracie Shella, wspominając jego poczucie humoru, miłość do budyniu o smaku toffi, umiejętność grillowania, świętowanie mistrzostw Warriors i głębokie przywiązanie do drużyny SF Giants. "Spoczywaj w raju, przyjacielu, i niech Moc będzie z tobą zawsze" - napisał Almeda.

Lincoln Hershberger, dyrektor generalny Good Shepard Entertainment, również podzielił się swoimi refleksjami: "Matt był niesamowitym człowiekiem. Trudno jest mi pojąć tę tragiczną wiadomość. Był ukochanym przyjacielem i kolegą, za którym będę tęsknił na zawsze".

Śmierć Matthew Shella jest wielką stratą dla społeczności gier, z którą był związany przez większość swojej zawodowej kariery. Jego wkład w rozwój i promocję znaczących tytułów przyczynił się do kształtowania wizerunku LucasArts jako jednego z czołowych deweloperów w branży gier wideo w latach dziewięćdziesiątych i na początku obecnego wieku.

LucasArts to amerykańskie studio, które zasłynęło z tworzenia kultowych gier wideo, osadzonych w m.in. uniwersum "Gwiezdnych Wojen", a także serii Monkey Island. Firmę założył w 1982 roku przez George Lucas jako Lucasfilm Games. Początkowo skupiała się ona na prostych grach na ówczesne konsole.

Przełomowy okazał się rok 1990, kiedy to Lucasfilm Games zostało przekształcone w LucasArts i rozpoczęło tworzenie gier opartych na autorskim interfejsie point-and-click. To właśnie wtedy narodziły się takie hity, jak Maniac Mansion, Day of the Tentacle, Loom i Monkey Island, które do dziś zachwycają graczy pomysłową fabułą, humorem i dopracowaną grafiką.

LucasArts kontynuowało tworzenie gier osadzonych w świecie "Gwiezdnych Wojen". Stworzyło m.in. takie tytuły, jak X-Wing, Tie Fighter, Rebel Assault, Dark Forces, Jedi Knight, a później wiele innych. LucasArts wydało na świat także serię poświęconą Indianie Jonesowi.

Gdy LucasArts trafiło pod skrzydła Disneya, obecnego właściciela praw do marki "Star Wars", powróciło do pierwotnej nazwy - Lucasfilm Games. Nie zajmuje się już jednak tworzeniem gier (studio deweloperskie zostało zamknięte w 2013 roku), a licencjonowaniem tych tworzonych przez zewnętrzne studia, takie jak Electronic Arts czy Ubisoft.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: LucasArts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy